Editura Cartier
Sâmbătă, 19 August 2017
 
Colecții

Colectia CARTIER Antropologic

Universul social al manelelor
"Am ales tema asta pentru că mă pasiona, aveam senzaţia că stăpânesc oarecum subiectul şi de-aia m-am băgat. A fost un job de vis – să iei bani ca să stai prin crâşme sau cluburi şi să vorbeşti cu lăutari şi fani. Cât te ţine ficatul, să-l tot faci. Concluzii? Că e muzica băieţilor răi din România, a bagabonţilor, băieţii de la colţul străzii, şi a şmecherilor, tipii cu conexiuni mafiote. Că stă într-o măsură semnificativă pe banii gri ai interlopilor (întrucât grosul banilor vin din cântări la evenimente private, cele mai multe de interlopi). Că le glorifică voalat modul de viaţă, exultând şmecheria şi banii făcuţi uşor. Că, spre deosebire de hip-hop, unde lucrurile sunt spuse pe faţă, manelele codifică mesajul, îl spun oarecum cifrat – mai direct în anii ‘90, din ce în ce mai eliptic acum. De ce se întâmplă asta? Pentru că şmecheria devine o valoare tot mai dubioasă. În anii ‘90, şmecheria făcea legea şi oamenii se mândreau cu asta, că fac bani prin orice mijloace; acum, şmecheria e din ce în ce mai stigmatizată şi oamenii nu o mai scot la vedere. Dar să nu ne iluzionăm – ea e în continuare acolo, doar că a dispărut din spaţiul public. Acum oamenii tac şi fac."
Adrian Schiop
260 pag. Format 130x195. Broșat. ISBN 978-9975-86-211-0


Între socoteala din agenție și cea de la raft

Deviza antropologiei alimentației, o societate într-o farfurie, nu este nici gratuită, nici pretențioasă. O alimentație într-o reclamă nu este altceva decît prelungirea la fel de îndreptățită a primei devize atunci cînd societatea cu pricina este una de piață. Îmbinînd o cunoaștere de publicitar, o experiență de cumpărător și o perspectivă de antropolog, Florin Dumitrescu citește pentru noi etichetele publicității alimentare pentru a ne explica de ce și cum s-a născut acest trend relativ recent al produselor tradiționale și cum se face marketizarea acestuia.

Vintilă Mihăilescu


192 pag. Format 130x195. Broșat. ISBN 978-9975-86-031-4


Despre noua ordine domestică și criza omului
„…ne ferim de ei, dar îi apărăm de hingheri, îi considerăm un pericol, dar îi hrănim dacă sînt prin preajmă, îi iubim, dar le abandonăm, la o adică, puii, îi considerăm „persoane”, dar ne adormim conștiinţa dacă sînt eutanasiaţi cum trebuie... S-ar putea vorbi astfel de o stare de disonanţă socială, care vizează o stare de contradicţie ce nu mai este doar între membrii societăţii, ci traversează (aproape) fiecare individ în parte.”
172 pag. Format 130x200. Broșat. ISBN 978-9975-79-798-6


O istorie a Scufiţei Roșii
"Povestea Scufița Roșie este cunoscută, într-o formă sau alta, de milioane de oameni care nu au auzit de Perrault. De altfel, cea mai răspândită nu este versiunea lui Perrault sau cea a fraților Grimm, ci o variantă edulcorată, care combină elemente din ambele versiuni clasice. Statutul ei, ca unul dintre cele mai cunoscute personaje din cultura occidentală, face din Scufița Roșie un referent intertextual foarte eficient, chiar și în operele adresate copiilor."

Deschide cartea.

Dosar de presă:
Video

300 pag. Format 130x200. Broșat. ISBN 978-9975-79-859-4


 
Oferta Romania
Oferta R. Moldova


 

 

© 2007-2017 Design: Editura Cartier, Web Hosting si CMS: Adpixel