Editura Cartier
Luni, 24 Aprilie 2017
 
Colecții

Colectia CARTIER Rotonda

de vorbă cu Nina Corcinschi
Andrei, 
Citind dialogul tău cu Nina Corcinschi, am avut mereu impresia că aud vocea lui Iona relatând din pântecele Chitului despre ceea ce ni s-a întâmplat nouă, adică literaturii din zona noastră blestemată sub imperiul monstrului roşu (Interior în roşu aprins, cum urma să se numească placheta ta de debut). 
Tot ce ai relatat dta este trăit, dar profund trăit, departe de aşa-zisele speculaţii critico-literare. Trăit, dar şi îndelung mestecat şi răsmestecat. Astfel că formulările pe care le faci referitor la autori şi cărţi au expresia de adevărate efigii...M-a bucurat mult că ai dezvăluit pe larg şi foarte convingător esenţa poeziei lui Liviu Damian, despre care, zic eu, este o poezie a TATĂLUI, dură, bărbătească, spre deosebire de cea a MAMEI a lui Vieru, care a prins în epocă. Doar dta ai încercat să formulezi încă în Martor ocular ideea, absolut adevărată, că popularitatea nu înseamnă și... valoare în artă...
Dar ai evidenţiat şi poeţi uitaţi, cărţi uitate, cum ar fi Obstacolul sticlei, poemul Vulpea, de-o rară frumuseţe... 
În fine, e un fenomen magistral textul tău, o mărturie vibrantă despre epoca pe care am trăit-o şi o mai trăim...
Felicitări!
Vladimir Beșleagă

 

204 pag. Format 130x195. Broșat. ISBN 978-9975-86-136-6


Tatiana Țîbuleac a reușit un tur de forță cu acest prim roman al ei. Începutul, un overflow de imagini furioase și hipnotice, aduce bine cu Portocala mecanică; de la un punct încolo, furia începe să se domolească, înlocuită de o visătorie paranoidă coagulată în jurul figurii mamei, generând la foc continuu fraze cu nimic mai prejos decât cele ale Aglajei Veteranyi; iar ultima treime a romanului, în care o mamă bolnavă de cancer și un fiu așteaptă moartea împreună – ei bine, pentru intensitatea ei atât de particulară nu îi pot găsi Tatianei Țîbuleac vreun corespondent. Scurt și intens, romanul ei splendid impune o prozatoare de la care am cele mai mari așteptări. 
Radu Vancu
160 pag. Format 130x195. Broșat. ISBN 978-9975-86-135-9


Eseu
"Toate aspectele definitorii, de identitate ale muzicii sacre bizantine sunt în legătură cu condiția sa liturgică și eclezialitatea sa. Ea se integrează în contextul teologic general al slujbelor ortodoxe prin caracterul său scripturistic, prin încărcătura sa dogmatică, prin potențialul său revelațional, prin canonicitatea și tradiționalismul său, prin resorturile și reprezentările sale temporale, spațiale și cinetice. Alături de celelalte arte cultice, ea este o modalitate de teofanie, care însă îl poartă pe practicantul sau auditoriul ei spre suprasenzorialul inițierii apofatice. Am risca să afirmăm că în ansamblul (sau sinergia) artelor ecleziale muzica ar avea, parcă, un plus de ființare transcendentală. Privilegiul de care vorbim s-ar datora capacității sale unice de sublimare a realului, precum și existența unor afinități miraculoase între arhetipurile sale formale și codurile matriciale universale. De fapt, muzica liturgică bizantină își revendică rolul de substituent sonor al ideii transcendentale; ea stă sub semnul Absolutului."
(Violina Galaicu)
208 pag. Format 130x195. Broșat. ISBN 978-9975-86-097-0


Science Fiction etno-folcloric universal
"Ideea fundamentală a cărții de față sunt două:
1. Dumnezeu este managerul Cosmosului. În agenda lui divină, crearea Pământului o găsim la sutimea a 42-a a secundei a 18-a de la ora 14.21 de miercuri, 10 iulie, anul 4 338 521 327 î.Hr.
2. Durata unei clipe este de 100 de miliarde de ori mai mare decât în realitate.
3. Crearea de planete este un proces destul de migălos și de costisitor. Mi-a spus-o un prieten înger, prieten cu un drac.
4. Orice planetă este un organism viu. Ele se nasc, trăiesc, respiră, se bucură de viață, îmbătrânesc și, în cele din urmă, mor. Unele planete sunt pline de paraziți."
(Doru Ciocanu)
128 pag. Format 130x195. Broșat. ISBN 978-9975-86-098-7


Interviuri, discuții, polemici despre Basarabia de ieri și de azi
Cu timpul începuse să se subţieze puțin în anumite locuri, să cedeze, să se destrame. Ai mei însă cu multă migală îl cârpeau. La început mai atent, ca să nu se observe, după care, când el începuse să se destrame și să aibă găuri ca niște răni tot mai pronunţate, cârpelile au început să fie tot mai mari și mai vizibile. După o vreme, nici trandafirii roșii ca focul pe fundal negru ca tăciunele nu mai erau trandafiri. Erau mai degrabă ca niște pete de sânge pe corpul negru al covorului. Roșu pe negru, așa mi-a rămas în memorie. Iar dacă te uiţi mai atent, el mai are și multe pete de verde și galben. Dar roșul pe negru domină. Covorul, chiar și în forma lui actuală, rezistă. Da, el este descusut pe margini, cârpit în multe locuri, subţiat de atâta călcat în picioare, însă ţesătura lui de bază încă rezistă. Istoria acestui covor este cumva și istoria metaforică a Basarabiei, a familiei mele extinse, a locului din care vin.
 Vasile Ernu
376 pag. Format 130x195. Broșat. ISBN 978-9975-86-094-9

2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ultima 


 
Oferta Romania
Oferta R. Moldova


 

 

© 2007-2017 Design: Editura Cartier, Web Hosting si CMS: Adpixel